تبلیغات
مرکز تخصصی راه اندازی هتل-رستوران-کافی شاپ-فود کورت-کترینگ-فست فود از صفر تا صد شرکت ایران شف www.iranchef.com - مطالب فروردین 1395
 
مرکز تخصصی راه اندازی هتل-رستوران-کافی شاپ-فود کورت-کترینگ-فست فود از صفر تا صد شرکت ایران شف www.iranchef.com
اولین مرکز تخصصی راه اندازی هتل،رستوران و کافی شاپ www.iranchef.com
درباره وبلاگ


کافی شاپ باریستا موسسه ایران شف 88663551
کافی شاپ حرفه ای در ایران
ایران شف بانک اطلاعات مرجع www.iranchef.com

آکادمی بین المللی ایران شف به عنوان یکی از توانمند ترین مرکز آموزش های بین المللی در پی گسترش حوزه فعالیت خود با چشم اندازی بین المللی در ایران و کشورهای منطقه است

ایران شف اولین مرکز تخصصی آموزش منابع انسانی، رشته های زیر مجموعه هتلداری، مدیریت کترینگ،مدیریت رستوران،میزبانی و تشریفات، مدیریت غذا و نوشابه،فست فود، کافی شاپ، آشپزی ملل در ایران و خارج از کشور آماده خدمات آموزشی میباشد.

مدیر وبلاگ : آموزشگاه کافی شاپ باریستا 88663551 iran chef academy
مطالب اخیر
نظرسنجی
نظرشما در باره آموزش کافی شاپ باریستا چیست؟








CAFE SADAF

http://iranchef.com/portals/0/images/sadaflogo.jpg

 

https://lh3.googleusercontent.com/-Xk-gJeaCg4M/UTYxQPCj5jI/AAAAAAAAA-Y/ivRM76usWIM/w426-h603/SKMBT_C45012071813250.jpg

http://iranchef.com/portals/0/images/sadaf-markazi.jpg

استاندارد ایزو HACCP

سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی

استاندارد HACCP که مخفف (Hazard Analysis and Critical Control Point HACCP) می باشد به معنی شناسایی و ارزیابی خطر و نقطه كنترل بحرانی می باشد كه بعنوان یك سیستم پیشگیری در امر بهداشت مواد غذایی مطرح می گردد

استاندارد HACCP را می توان یک سیستم کنترلی و یکی از راه کارهای عملی در پیشبرد اهداف بهداشت مواد غذایی دانست که در طول زنجیره مواد غذایی (از تولید کننده اولیه تا مصرف کننده نهایی) دارای کاربرد بوده و یا استفاده از آن نسبت به کیفیت بهداشتی فرآیندهای غذایی اطمینان حاصل می گردد.

بكارگیری این سیستم از دهه 1960 میلادی در ایالات متحده آمریكا و توسط سازمان هوانوردی و فضانوردی آن كشور (NASA) آغاز گردید. كاربرد این سیستم در تولید مواد غذایی برای بر نامه های فضایی آمریكا در آن زمان به دلیل نیاز در كسب اطمینان كامل از عاری بودن غذای فضانوردان از آلودگی های میكروبی، ‌سموم و عوامل فیزیكی و شیمیایی ضروری بود.

HACCP در واقع یك ابزار مهم برای حفظ سلامت مواد غذایی را ارائه می كند.این سیستم تنها برای واحدها و صنایع بزرگ تولید كننده مواد غذایی طراحی نشده است و تمام واحدها و شركت های كوچك در سطح منطقه ای و كشوری نیز می توانند آنرا بكار گیرند.آموزش كاركنان موثر در تولید ماده غذایی، كلید موفقیت در پیاده سازی این سیستم می باشد. همچنین برای موفقیت در پیاده سازی و استقرار سیستم HACCP مدیر واحد تولیدی باید نسبت به سیستم HACCP و الزامات ان متعهد باشد.تعهد مدیریت نشان دهنده آگاهی وی از منافع سیستم، ‌هزینه های آن و اهمیت آموزش پرسنل و كاركنان می باشد.كاركرد اصلی این سیستم در تعیین و برقراری نقاط كنترل بحرانی (Critical Control Points (میباشد. نقطه کنترل بحران مرحله ای از فرایند تولید ماده غذایی است که به منظور اطمینان از سلامت ماده غذایی باید تحت كنترل و پایش باشد.Hazard، ریسك ها و خطرات قابل انتقال توسط ماده غذایی (food borne)( خطرات بیولوژیك، ‌شیمیایی، فیزیكی) می باشند كه می توانند اثرات زیان آور بر بهداشت و سلامت مواد غذایی داشته باشند.

از این استاندارد می‌توان برای پشتیبانی مقتضیات استاندارد مدیریت، مثل ایزو22000 (مدیریت ایمنی غذا) استفاده نمود.

آدرس: تهران خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی ساختمان ادری تجاری صدف طبقه همکف واحد 19 تلفن



نوع مطلب :
برچسب ها : ایزو، کافی شاپ، COFFEE BOOK، باریستا، آموزش، مشاوره، ISO،
لینک های مرتبط :

ایجاد ارزش بیشتر برای هر یک از ذینفعان تنها هدف ماست 
نوسانات و بی ثباتی در بازارهای مالی بی سابقه هستند. پیش از این تاریخ کافی شاپهای زنجیره ای صدف هرگز شاهد چنین بحران پر سرعت و بازسازی دوباره در بازارهای عمده و اصلی نبوده است. با این حال صرف نظر از اینکه دیگر کافی شاپهااز بحران خارج شوند، ما چشم انداز بلند مدتی از اولویت هایمان خواهیم داشت. معتقدم که نیاز داریم تا بر روی 6 ستون استراتژیک از قبل بنا شده تمرکز کنیم تا راهنمای نوآوری برای ما گردد.

فرهود زعفری هشجین

 

پایه های استراتژیک ما از قرار ذیل است

1. تقویت مدیریت عملکرد با تکیه بر ایجاد توازن بین رشد و دوره بازگشت سرمایه 
2. بهینه سازی سبد کسب وکارمان برای رشد سودآوری بیشتر
3. منطبق کردن کامل استراتژی های بازار محصولاتمان با دیدگاههای مصرف کنندگان
4. سرمایه گذاری در تقویت نام تجاری کافی شاپهای زنجیره ای صدف
5. تاکید بر طراحی و نوآوری در محصولات و منو های جدید و متفاوت با دیگر کافی شاپهای ایران و جهان
6. ملی سازی ساختارها و فرآیند هایمان به یاری خداوند متعال و لطف شما دوستان



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : مدیریت کافی شاپ، تجهیزات کافی شاپ، کافی شاپ، COFFEE BOOK، باریستا، ایران شف، آموزش،
لینک های مرتبط :
بهداشت رستوران را جدی بگیریم

آکادمی ایران شف تنها مرکز تخصصی راه اندازی و آموزش کافی شاپ باریستا ، مدیریت رستوران و میزبانی در ایران

آلودگی‌ها چند نوع هستند؟

در رستوران‌ها و مراکز توزیع غذا دو نوع آلودگی ممکن است وجود داشته باشد؛ آلودگی مربوط به موادغذایی که از اساس آلودگی دارند، مثل سبزیجاتی که با فاضلاب انسانی آبیاری می‌شوند، مواد پروتئینی که در شرایط نامناسب تولید و نگهداری می‌شوند، مواد غذایی تاریخ گذشته، شست‌وشوی نامناسب، طبخ نامناسب، سرو کردن برخی مواد غذایی به شکل باز و... بخش مهم دیگر در آلودگی رستوران‌ها به محیط رستوران و سطوح کار مربوط است، مثل میزکار آشپزخانه، میز پذیرایی، اماکن نگهداری از موادغذایی مثل نگهداری طولانی‌مدت غذاهای پخته شده، انبار، یخچال، ظروف، شرایط دمایی، راه‌های وجود حشرات و جوندگانی مثل موش، سیستم تهویه هوا و... همگی در این زمینه موثر هستند. همه اینها موارد جزئی‌تری را نیز شامل می‌شود که در بهداشت یک رستوران نقش اساسی دارند.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره، COFFEE BOOK،
لینک های مرتبط :
فنجان سفید، طعم قهوه را خوش‌تر می‌کند

آکادمی ایران شف تنها مرکز تخصصی آموزش کافی شاپ باریستا در ایران

اگر یکی از عادات صبحگاهی شما نوشیدن قهوه است، حتما فنجان خاصی را برای استفاده روزانه در نظرگرفته‌اید. دانشمندان در استرالیا فهمیده‌اند که رنگ فنجان قهوه نقش مهمی در اینکه چه فکری درموردطعم قهوه‌تان می‌کنید، دارد.

هنگامی که شما قهوه را در یک ماگ سرامیکی سفید می‌نوشید تلخ‌تر از زمانیکه از یک ماگ شیشه‌ای شفاف می‌نوشید است.

برای اثبات این مطلب دانشمندان 3 رنگ ماگ را در اختیار گروهی 36 نفره گذاشتند، یک نوع قهوه برای همه سرو شد. هرگروه تعریف متفاوتی از طعم قهوه، شیرینی و تندی طعم آن بیان کردند.

افرادی که از فنجان سفید استفاده کردند طعم آن را دلچسب‌تر از طعم آن در فنجان شفاف می‌دانستند.

یک نظریه نشان داده است که طعم‌های دیگر به جز قهوه هم تحت تاثیر رنگ ظرف مورد استفاده قرارمی‌گیرد. مثلا موس توت فرنگی سرو شده در بشقاب قرمز حدود 15% دلچسپ‌تر از همان موس در ظرف سیاه است. بنابراین برای قهوه، تضاد رنگ تیره آن با سفیدی فنجان، نوشیدن آن را دلپذیرتر می‌کند.

این مثال‌های کوچک نشان می‌دهند که چگونه حس بینایی در درک ما از طعم‌های مختلف تاثیر دارد، پس درانتخاب ظرف غذاییتان دقت کنید.




نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، COFFEE BOOK، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره،
لینک های مرتبط :

مولف : فرهاد زعفری هشجین

تلفن مرکز پخش 88663551 و 88774591 - 09121490154

ایران تهران . خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی مرکز خرید صدف

کتاب کافی شاپ باریستا تنها منبع آموزشی در ایران با کد بین المللی سازمان فنی حرفی کشور منتشر شد.

انتشارات پل 1394

مولف فرهاد زعفری هشجین

قیمت 400000 ریال

مرکز پخش موسسه ایران شف و کافی شاپ های زنجیره ای صدف

فهرست مطالب

آشنایی با تاریخچه قهوه

شناخت قهوه مرغوب

عوامل موثر در تولید قهوه

دما و رطوبت قهوه

شرایط نگهداری قهوه

تشخیص طعم و اجزای تشکیل دهنده انواع قهوه

دانه سبز قهوه

مراحل روست و روستینک

طرز کار با دستگاه های صنعتی کافی شاپ

انواع دستگاه اسپرسو

لوازم جانبی کافی شاپ

نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های سرد شامل گلاسه ها، کوکتل ها، میلک شیک ها، فراپه ها، اسموتی ها، آب میوه ها ،

کیک وشیرینی، تولید بستنی

ساندویچ و اسنکها

منو نویسی و پزیرایی

قیمت گذاری و آنالیز و...........................................





نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، COFFEE BOOK، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره،
لینک های مرتبط :
نحوه رفتار با میهمانان در هتل


آلودگی‌ها چند نوع هستند؟

در رستوران‌ها و مراکز توزیع غذا دو نوع آلودگی ممکن است وجود داشته باشد؛ آلودگی مربوط به موادغذایی که از اساس آلودگی دارند، مثل سبزیجاتی که با فاضلاب انسانی آبیاری می‌شوند، مواد پروتئینی که در شرایط نامناسب تولید و نگهداری می‌شوند، مواد غذایی تاریخ گذشته، شست‌وشوی نامناسب، طبخ نامناسب، سرو کردن برخی مواد غذایی به شکل باز و... بخش مهم دیگر در آلودگی رستوران‌ها به محیط رستوران و سطوح کار مربوط است، مثل میزکار آشپزخانه، میز پذیرایی، اماکن نگهداری از موادغذایی مثل نگهداری طولانی‌مدت غذاهای پخته شده، انبار، یخچال، ظروف، شرایط دمایی، راه‌های وجود حشرات و جوندگانی مثل موش، سیستم تهویه هوا و... همگی در این زمینه موثر هستند. همه اینها موارد جزئی‌تری را نیز شامل می‌شود که در بهداشت یک رستوران نقش اساسی دارند.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، COFFEE BOOK، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره،
لینک های مرتبط :
دوره های گروهی کافی شاپ باریستا  با مدرک معتبراز موسسه ایران شف

آموزش کافی شاپ باریستا با مدرک معتبر 100% عملی و تضمینی

هدف: آموزش فراگیران با فرآیند تهیه انواع نوشیدنی سرد و گرم همچنین تهیه دسرها ، نحوه پذیرائی و نحوه ارائه خدمات در کافی شاپ های تخصصی مطابق با استانداردهای روز جهان
سرفصلها :
مبانی علم تغذیه و آگاهی در خصوص فواید و مضررات از نظر علم تغذیه در منوی آموزشی.
2- آشنائی با استانداردهای کافی شاپ ، تجهیزات و فضاهای کافی شاپ
3- آشنائی و تهیه انواع جدیدترین نوشیدنی گرم و روز جهان
4- آشنائی و تهیه انواع نوشیدنی سرد مثل، کوکتها, گلاسه ها، اسموتی ها، میلک شیک ها، فراپه ها،آبمیوه ها
5- آشنائی و تهیه انواع دسرهای کافی شاپی
6- آشنائی و تهیه انواع دسرهای تزیینی و مورد مصرف در کافه ها
7- آشنائی با نحوه پذیرائی و خدمات کافی شاپ و سفارش از مشتری
8- طرز کارکرد با دستگاه های صنعتی کافی شاپ شامل:
اسپرسو، آسیاب، شیکر، بلندر، میکر، یخساز و غیره
9- منو نویسی آنالیز و قیمت گذاری منطقه ای و قیمت تمام شده
10- مشاوره در مکان یابی، خرید تجهیزات نو و دست دوم مطابق با بودجه شما
11-آشنایی کامل با محصولات کافی شاپ و بازدید از شو روم ایران شف و کافی شاپ های زنجیره ای صدف در حین آموزش
12- آشنایی با استانداردهای بهداشت فردی، محیط و مواد غذایی
13- مشاوره در اخذ مجوز کافی شاپ از اتحادیه مربوطه
14- آموزش و آشنایی با غذاهای کافی شاپی مورد تایید اتحادیه و اماکن
15- آموزش و آشنایی با انواع سس ها، سیروپ ها، و شربت هاو محصولات دیگر
16- آشنایی با چارت سازمانی کافی شاپ و یونیفرم پرسنلی
17-مشاوره در راه اندازی کافی شاپ از صفر تا 100
مدت دوره : یک هفته آموزشی


کلیه دوره های آموزشی به صورت عملی و با مشارکت کامل فراگیران می باشد.
در ضمن کتاب کافی شاپ باریستا منتشر گردیده است ، جهت خرید کتاب میتوانید از موسسه ایران شف تهیه نمایید.
مولف فرهاد زعفری
شهریه:
گروهی 750 هزارتومان در موسسه ایران شف
خصوصی و انفرادی یک میلیون تومان در کافه صدف مرکزی
ساعات کاری: 9صبح تا 6 بعد از ضهر
آدرس موسسه :
تهران ، خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی مرکز خرید صدف طبقه 2 واحد 1
شماره های 88662973-88663644-88663551-88663463 - 09121490154






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوره های سرآشپزی  با مدرک شف از  کوردون بلو فرانسه
آکادمی بین المللی ایران شف به عنوان یکی از توانمند ترین مرکز آموزش های بین المللی در پی گسترش حوزه فعالیت خود با چشم اندازی بین المللی در ایران و کشورهای منطقه است
 
ایران شف اولین مرکز تخصصی آموزش منابع انسانی، رشته های زیر مجموعه هتلداری، مدیریت کترینگ،مدیریت رستوران،میزبانی و تشریفات، مدیریت غذا و نوشابه،فست فود، کافی شاپ، آشپزی ملل در ایران و خارج از کشور آماده خدمات آموزشی میباشد.

بخشی از تصاویر پروژه های راه اندازی شده توسط شرکت مشاوران فردای بهتر آسیا و دوره های آموزشی موسسه ایران شف در ایران و خارج از کشور

 




نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره، مدیریت رستوران، دانشگاه سان وی،
لینک های مرتبط :

رستوران های درجه یک مراکز برگزاری همایش های ملی و بین المللی و پذیرائی از شخصیت های برجسته و میهمانان VIP فراهم و فرصت های مناسبی را برای آنها ایجاد خواهد کرد.
دوره آموزشی پذیرایی ، میزبانی و تشریفات
اهداف دوره :
آماده نمودن هنرجویان برای ورود به حرفه میزبانی ، آشنا نمودن هنرجویان با لوازم پارچه ای و انواع رومیزی ، دستمال سفره و انواع دیگر دستمال ها ، آموزش تکنیک های مختلف پذیرائی و میزبانی ، آموزش چگونگی اصول رفتاری و وضع ظاهری ، آموزش پذیرائی از میهمانان VIP ، معرفی جایگاه و اهمیت حرفه میزبانی ، معرفی نقش میزبانان در راهبرد یک ضیافت تشریفاتی ، آموزش انواع مختلف چیدمان آشنایی با اصول اولیه میزبانی طبق استاندارد های بین المللی.
استانداردها و ویژگی های ظاهری کارکنان (آقایان و خانمها)
آشنایی با بهداشت محیط، فردی، مواد غذایی در حین کار در رستوران.
الگو های رفتار اداری،آداب معاشرت تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری)
روش مختلف چیدمان میز و صندلی در رستورانها.
شناخت انواع میز و صندلی.
تفاوت میز آرایی در فضاهای باز و بسته.
انواع چیدمان در رستوران.
سرویس vip در رستوران.
آشنایی روش صحیح جمع آوری میزهای پذیرایی در ضیافت ها و سرویس های وی آی پی
آداب مراسم افطاری و چگونگی چیدمان میز افطار و شیوه پذیرایی.
آشنایی با انواع میز بوفه.
اشنایی با برخورد صحیح مشتری ناراضی و عصبانی.
آشنایی با ابعاد و اندازه رومیزی ها و دستمال سفره و نحوه استفاده.
آموزش انواع دستمال سفره برای میزآرایی در انواع سرویس.
نحوه ارائه منو به میهمانان و الویت ها.
نحوه سرو نوشیدنی، پیش غذا، غذا، دسر، و نحوه جمع آوری ظروف کثیف،
نحوه تعویض رومیزی هایی که در حال انجام کار کثیف شده باشد.
نحوه استقبال از مشتری هنگام ورود به رستوران.
آشنایی با شیفت بندی و تقسیم استیشن ها بین ویترها و باسبوی ها.
آشنایی با چارت سازمانی سالن رستوران.
آشنایی باآیین نامه های انضباطی در مجموعه.
آشنایی با شرح وظایف پرسنلی.

محل آموزش موسسه ایران شف و محل کار شما





نوع مطلب :
برچسب ها : کافی شاپ، باریستا، ایران شف، آموزش، مشاوره، میزبانی، تشریفات،
لینک های مرتبط :





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

جاوا اسكریپت


 
 
بالای صفحه